Den magiske kanalen

frikanalen logo
Den er ofte tom, men ut av ingenting, kan det dukker det opp noe: kokkeprogram, student-tv, animasjonsfilm, religionsprat eller ted talk om hvordan bakterier kommuniserer med hverandre. Frikanalen har ingen tvguide. Den styres av alle.

Jeg oppdaget frikanalen ved en tilfeldighet, da jeg switchet mellom nrk 1 og 2. Tven jeg brukte, skulle ikke ha hatt noen flere kanaler. Så hvorfor fantes det noe på nr. 50?

Jeg så for meg at det var en sånn hemmelig gratiskanal som kun studenter og folk som ble tipset, viste om. Litt som selvpubliserte tegneserier og undergrunnsmusikk. En person kunne f.eks legge ut en video og ringe bestemoren sin og si: Bestemor! Klokken … må du slå på kanal 50 og se hva jeg har laget.

Legg igjen en kommentar

